Τρίτη 7 Ιουλίου 2009

Το ημερολόγιό μου έχει σκέψεις χρωματιστές! (Μέρος Α')

Γνωστικό αντικείμενο: Γλώσσα- Αισθητική Αγωγή

Χρονική περίοδος: Τέλη Σεπτέμβρη και συνεχίζουμε...

Τεχνολογικό Εργαλείο: Power point- Revelation Natural Art
Το Power Point είναι ένα εργαλείο γενικής χρήσης, το οποίο βοηθά στη γραφή αλλά και στην παρουσίαση των πληροφοριών. Έχει τη δυνατότητα προσθήκης εικόνων, ήχων, βίντεο, γραφημάτων και είναι εύκολο στην εκμάθηση και τη χρήση του από τους μαθητές. Το λογισμικό Revelation Natural Art, ανήκει στα λογισμικά έκφρασης και δημιουργικότητας. Δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να ασχοληθούν εύκολα με την τέχνη και το σχέδιο. Επιτρέπει τη δημιουργία και την τροποποίηση εικόνων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως κομμάτια τέχνης, αλλά και ως διακοσμητικά στοιχεία.

Στόχοι της δραστηριότητας:

- Τα παιδιά να μπορέσουν μέσω της γραφής να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, να τα εξωτερικεύσουν.
- Να γνωριστούμε σε βάθος με τους μαθητές μας, να δούμε και να νιώσουμε εικόνες της καθημερινότητάς τους, να τις οικιοποιηθούμε ερχόμενοι στη θέση τους μέσα από την ενσυναίσθηση.
- Να αλληλεπιδράσουν με τους συμμαθητές και τη δασκάλα τους, συζητώντας για κοινές εμπειρίες και προβλήματα
- Η έκφραση των συναισθημάτων των μαθητών μέσα από καλλιτεχνικά δημιουργήματα που ζωντανεύουν μέσα από τις δυνατότητες του υπολογιστή
- Η άσκηση σε δεξιότητες γραφής και μορφοποίησης των κειμένων μέσω του υπολογιστή, καθώς και σε λειτουργίες αντιγραφής, αποθήκευσης, κ.τλ.

Διδακτική Διαδικασία

Το ημερολόγιο είναι μια προσωπική εμπειρία για τον καθένα μας. Αποτελεί μια διαδικασία αναστοχαστικής γραφής πάνω στη δράση (reflection on action), όταν ο κάθε μαθητής ανακαλεί τα γεγονότα που έχει ήδη βιώσει, τα κρίνει με μια δεύτερη ματιά μέσα από μια εσωτερική κριτική επεξεργασία και τα ανακοινώνει στον εαυτό του α, αλλά και στους συμμαθητές του, αν το θελήσει. Η διδακτική αυτή διαδικασία στηρίζεται επιστημολογικά στο πρακτικό και χειραφετικό γνωσιακό ενδιαφέρον και προσεγγίζεται μέσα από κριτικο-εποικοδομητικές διαδικασίες. Κατά συνέπεια, οι μαθητές εργάζονται ατομικά

Τα πρώτα συμπεράσματα

Πάμε πολύ καλά. Τα παιδιά μικρά και μεγάλα εξωτερικεύουν τις σκέψεις τους και τις αποτυπώνουν με χρώματα και σχήματα στον υπολογιστή. Ταξινομούν, περιστρέφουν, τροποποιούν, μεγενθύνουν. Οι σκέψεις μπερδεύονται με τις γραμμές, οι πράξεις εντάσσονται σε κύκλους. Συνεχίζουμε…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου