Παρασκευή 3 Ιουλίου 2009

Αναζητώ, μαθαίνω και παρουσιάζω τα Βυζαντινά Χρόνια


Δραστηριότητα: Στα Βυζαντινά Χρόνια

Χρονική περίοδος: Φεβρουάριος 2009

Εκπαιδευτικό λογισμικό: "Ιστορία Ε' & Στ' Δημοτικού", Power Point, Διαδίκτυο

Το εκπαιδευτικό λογισμικό της Ιστορίας, είναι ένα "κλειστό" λογισμικό που είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να μπορεί να αξιοποιηθεί από μαθητές με κινητικά προβλήματα των άνω άκρων. Η δασκάλα της τάξης μπορεί να προσαρμόσει την πρόσβαση στο λογισμικό, μέσα από το Εργαλείο Προσαρμογής Παραμέτρων, σύμφωνα με τα ιδιαίτερα χαρακτηρηστικά, τις απαιτήσεις και τις δυνατότητες των μαθητών της. Αυτό και κάνει... Παράλληλα αξιοποιείται το λογισμικό παρουσίασης, καθώς και το Διαδίκτυο

Σκοπός-Στόχοι

Γενικότερος σκοπός μας είναι η προσέγγιση της γνώσης μέσα από τα πραγματικά ενδιαφέροντα των μαθητών μας και η σύνδεσή τους με τη σημερινή πραγματικότητα. Το παρελθόν να συνδεθεί με το παρόν, μέσα από την εξέταση αυθεντικών θεμάτων. Οι επιμέρους στόχοι μας αφορούν στη γνωριμία του Βασίλη με βασικά γεγονότα των Βυζαντινών χρόνων, τα οποία αφορούν την κοινωνική, πολιτική, πολιτιστική ζωή.

Διδακτική διαδικασία

Η 'υπολογίστρια' έχει επιλέξει από το βιβλίο Ιστορίας της Ε΄Δημοτικού, τις βασικές θεματικές ενότητες, οι οποίες έχουν το περισσότερο ενδιαφέρον για το Βασίλη και συνδέονται και με τις θεματικές ενότητες και τις δραστηριότητες του λογισμικού. Του Βασίλη του αρέσει να διαβάζει και έτσι κάνει ανάγνωση΄του πρώτου κεφαλαίου. Μαζί με την κυρία συζητούν το "μάθημα" και υπογραμμίζουν τα σημαντικά σημεία. Ο Βασίλης τα καταγράφει στο λογισμικό παρουσίασης power point. Στη συνέχεια κάνουμε τις αντίστοιχες δραστηριότητες από το λογισμικό και καταλήγουμε με συλλογή σχετικών εικόνων από το διαδίκτυο, τις οποίες ο Βασίλης μαθαίνει να τις αναζητά, να τις αποθηκεύει και να τις επισυνάπτει στο λογισμικό παρουσίασης. Αφού γίνει η παραπάνω διαδικασία για όλες τις θεματικές ενότητες, η δουελιά του Βασίλη εκτυπώνεται και μοιράζεται στους συμμαθητές του. Η κοινοποίηση του έργου του, ενθαρρύνει το Βασίλη και ενισχύσει το αυτοσυναίσθημά του. Παράλληλα, ενεργοποιεί και τους συμμαθητές του σε ανάλογες δράσεις.

Συμπεράσματα

Ήταν πολύ ενδιαφέρον σε αυτή τη δραστηριότητα ο συνδυασμός του ¨κλειστού" εκπαιδευτικού λογισμικού της Ιστορίας με το Διαδίκτυο, ως διερευνητικό εργαλείο αλλά και με το λογισμικό παρουσίασης Powr Point. H διδακτική διαδικασία ήταν πολύπλοκη, απαιτούσε τη δική μου πολύ καλή οργάνωση της διδασκαλίας και του χρόνου, αλλά και την οργάνωση του Βασίλη. Το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό, αν και αυτό που υπολογίσαμε περισσότερο ήταν η εποικοδομητική διδακτική και μαθησιακή διαδικασία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου